5 nejvtipnějších antistresů

25.02.2020 07:43

5 nejvtipnějších antistresů

V posledních letech je internet, lifestylového časopisy i odborná literatura neskutečně silným zdrojem nepřeberného množství antistresových technik a rad "CO DĚLAT, KDYŽ SE DOSTANETE DO STRESU?!" 
V rámci své praxe i vytrvalého studia jsem se od roku 1999 seznámil s řadou antistresových technik  a mám mezi nimi své oblíbence, u kterých mne představa jejich použití v praxi vždy udělá dobrou náladu a rozesměje. Takže vlastně fungují. Rád bych se s Vámi podělil o 5 vtipných antistresových technik.
 
O stresu a psychice je většinou psáno ve vší vážnosti a také na mých přednáškách má kapitola STRES svou důležitost.  Dovolte mi však tentokrát ke krátké úvodní úvaze připojit na téma STRES a antistresové techniky také několik řádků s mírným odlehčením.
 
V porovnání s množstvím technik "Co dělat, když nás stres přemůže?" najdeme velmi málo doporučení a informací, jak posilovat imunitu naší psychiky. Imunita psychiky v podstatě funguje na velmi podobném principu jako imunita těla a chrání naší psychiku “od všeho zlého”. Tedy i od stresu.
 
Většina lidí však i imunitu těla posiluje nanejvýš pouhým “zobáním" céčka, čehož výsledek lze vyhodnotit každý podzim v čekárnách u obvodního lékařů.  Natož pravidelné a cílené posilování psychické imunity či psychické odolnosti, které se říká Resilience je v našich končinách úkaz stále velmi ojedinělý. A právě díky této chybějící péči o naši psychiku, je možné vidět v naši republice toliko psychicky unavených, frustrovaných a vyhořelých, že si dokonce pořádají vlastní srazy, workshopy a konference.
 
Pro Vás, kteří ještě nejste zasažení epidemií "chřipkovou" nebo "burn-outovou", vyjadřuji souhlas a podporu myšlence, že prevence je vždy více než umění řešit následky.
 
Sám s oblibou navštěvuji školu smyku, ale věřím, že cílem nás všech i mým je jezdit tak, abychom se do smyku na silnici nedostávali. V posledních letech však sílí názor, že být ve smyku, pardon, ve stresu je normální .
 
Stejně nebezpečné a nesmyslné jako nepreventovat při jízdě smyk se sebevědomou myšlenkou, že když "TO" přijde, tak "TO" umím řešit, je stejně nesmyslné přijetí teorie, že být v práci/doma ve stresu je "přirozené" a je třeba pouze umět "TO VYROVNAT A VYBALANCOVAT" správnou antistresovou technikou.

K vyrovnání a vybalancování našich stresových situací mají sloužit ANTISTRESOVÉ TECHNIKY. Zde s úctou k vážnosti tématu nabízím 5 antistresových technik, které nás mají zbavit stresu a představa jejich použití v každodenní praxi mne vždy upřímně pobaví:
 
1) stres prodýchávat hlubokými nádechy, ideálně zavřít oči - hrozí však hyperventilace nebo čelní náraz
 
2) obejmout strom a stres do něj vpustit -  doporučovány jsou listnaté stromy - jehličnany zvládají pouze zkušenější borci 
 
3) stres územnit prudký dupáním jednou nebo oběma nohama - závisí na míře stresu a typu podlahy
 
4) omýt si genitálie vlažnou vodou, ideálně předvařenou s mátou - pozor, není dobré tuto techniku kombinovat s doporučením popíjet ve stresu teplý čaj pomalými doušky
 
5) absolvovat dlouhou procházku nebo běh přírodou - otázkou často zůstává, zda jedním směrem, nebo se počítá i s návratem do stresujícího prostředí
 
... a jako bonus připojuji antistresové omalovánky pro dospělé, které považuji za obchodní a marketingový megaúspěch všech vydavatelů knih, kteří se tímto směrem vydali.

Vzhledem k tomu, že mými klienty jsou odborníci a profesionálové z oblasti managementu, obchodníci, umělci, vrcholoví sportovci a lékaři, tak jim tyto osvědčené metody často nemohu doporučit. Například už pouhé vaření a poklidné popíjení čaje během stresové situace při zásahu záchranných jednotek nemusí být vnímáno jako nejlepší.

Navíc techniky 2. a 5. v kancelářích moc reálné nejsou a pokud se během stresující porady či sportovního výkonu objeví antistresové techniky 1.,3. nebo dokonce 4.  je to do jisté možným zdrojem nového stresu pro okolí.

Proto raději s mými klientely pracujeme na tréninku a posílení imunity psychiky a Resilience. A připojuji informaci, že práce na správném nastavení hlavy (Mindsetu) přináší lepší výsledky, než na vyhledávání vhodného stromořadí nebo zvyšování zručnosti s mokrou žínkou.

Pro všechny, které zajímá dlouhodobá prevence stresu, posilování imunity psychiky a Resilience připojuji varování, že na rozdíl od výše uvedených technik  je potřeba počítat s dlouhodobým tréninkem, rutinou, správnými návyky a několik dalšími né už tak snadno znějícími zadáními. Zkrátka je třeba si tu skutečnou psychickou odolnost odpracovat a vytrénovat. Věřím ale, že práce na správném mindsetu, pravidelný trénink a prevence jsou důstojnější a úspěšnější variantou péče o psychiku než používáním "zázračných rychlých antistresových technik."

S každým, koho toto téma více zajímá, se těším na setkání 10.3.2020 v rámci www.MINDSET-TOUR.cz


RSS

Blog

Psychologie zranění

26. 06. 2020
Psychologie zranění je samostatná kapitola psychologie výkonu a to nejen v rámci sportovní psychologie. Stále větší roli hraje psychologie zranění ve výkonnosti nejen sportovců ale i duševně pracujících v oblasti firemního managementu, obchodu, pedagogiky a dalších oborech, kde je nárůst stresu a psychické zátěže. Psychologie zranění řeší 4 základní fáze: 1) prevenci 2) léčbu 3) návrat nebo 4) recidivu. Obecně lze říci, že psychologie zranění Vám může být užitečná vždy, když musíte nebo chcete řešit vliv psychiky na zdraví nebo na Vaši výkonnost.

Archiv blogu

Reference

ECONOMIA HOSPODÁŘSKÉ NOVINY

ZUZANA HEJNOVÁ ATLETIKA

ROBERT ŠKALOUD TECH-LIT

Rychlý kontakt

Facebook
Twitter
In

Mgr. Jiří Kastner, MBA
+420 603 82 82 42


Klíčová slova mé práce

  • Mentální trénink
  • Psychologie výkonu a úspěchu
  • Vzorce úspěchu
  • Sport, Golf, Trenér
  • Business, Byznys
  • Management
  • Leaderment
  • Leadership

Vzorce úspěchu

  • Jaké hodnoty ovládají Váš život ?
  • Jakým hodnotám věříte?
  • Jaké hodnoty vytváříte a předáváte?
  • Jaké výsledky od sebe očekáváte?

© 2020, JIŘÍ KASTNER – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑