5 nejvtipnějších antistresů

25.02.2020 07:43

V posledních letech je internet, lifestylového časopisy i odborná literatura neskutečně silným zdrojem nepřeberného množství antistresových technik a rad "CO DĚLAT, KDYŽ SE DOSTANETE DO STRESU?!" 
V rámci své praxe i vytrvalého studia jsem se od roku 1999 seznámil s řadou antistresových technik  a mám mezi nimi své oblíbence, u kterých mne představa jejich použití v praxi vždy udělá dobrou náladu a rozesměje. Takže vlastně fungují. Rád bych se s Vámi podělil o 5 vtipných antistresových technik.
 
O tématu stres je často psáno ve vší vážnosti a i na mých řednáškách má toto téma svou váhou, ale dovolte mi jedinou vážnější úvahu na téma stres než si dovolím pár řádků o stresových technikách s mírným odlehčením.
 
V porovnání s množstvím technik " Co dělat, když nás stres přemůže?" najdeme velmi málo doporučení a informací, jak posilovat imunitu naší psychiky, která v podstatě funguje na stejném principu jako imunita těla a chrání naší psychiku “od všeho zlého”. Tedy i od stresu.
 
Většina lidí však imunitu těla posiluje nanejvýš “zobánímˇ céčka a podle toho to každý podzim v v čekárnách u doktorů vypadá.  Natož pravidelné a cílené posilování psychické imunity a odolnosti, které se říká Resilience je v našich končinách úkaz ojedinělý. Ale právě díky této chybějící péči o naši psychiku, je možné vidět v naši republice toliko psychicky unavených, frustrovaných a vyhořelých, že si dokonce pořádají vlastní srazy, workshopy a konference.
 
Pro Vás, kteří ještě nejste zasažení epidemií "chřipkovou" nebo "burn-outovou", vyjadřuji souhlas, že prevence je vždy více než umění řešit následky.
 
Sám navštěvuji školu smyku, ale věřím, že cílem nás všech i mým je jezdit tak, abychom se do smyku na silnici nedostávali. V posledních letech však sílí názor, že být ve smyku, pardon, ve stresu je normální .
 
Stejně nebezpečné a nesmyslné jako nepreventovat smyk a chtít řešit pouze to, že se pravidelně dostávate do smyku s každou jízdou je přijetí teorie, že být v práci, doma ve stresu je v pořádku a je n to musíte umět "vyrovnat" zkrátka.
 
ANTISTRESOVE TECHNIKY
5 technik, které nás mají zbavit stresu a měn s dovolením jejich použít vždy upřímně pobaví:
 
1) stres prodýchávat hlubokými nádechy, ideálně zavřít oči 
2) obejmout strom a stres do něj vpustit -  doporučovány jsou listnaté stromy - jehličnany zvládají pouze zkušenější borci 
3) stres územním prudký dupáním jednou nebo oběma nohama - závisí na stresu
4) omýt si genitálie vlážnou vodou. Xtrmisti doporučuji uklidnění lehkou masturbací.
5) dlouhá procházka nabo běh přírodou 
 
Vzhledem kantonu ze my klienti jsou manažeři, lékaři, obchodníci, umělci, vrcholoví sportovci, tak jim tyto osvědčené metody dle mého nemohu doporučit. Představa, ze vy bohatých situacích při výkonu jejich profese se dostanou do jiný stresu a použijí některou zntechto technik. Nebo dokonce kombinace některých technik. 2 a 5 v kancelářích moc nejde a představa stresující porady, na které se objeví antistresove techniky 1,3 a 4 je do jistě míry vtipná ale do určité hranice mírně strašidelná. Proto s mými klientely pracujeme na posílení imunity psychicky a Resilience. To ale obnáší práci a pravidelný trénink, rutinu, pravidelnost a silnou vúli. Možná právě proto se se více doporučují vtipné techniky na odstranění stresu, ke kterým je potreba maximamlne stromořadí a mokrá žínka. Pro všechny, které zajímá prevence, Resilience, posilování imunity psychiky a jsou ve správném mindsetu, že trénink a prevence jsou důstojnější variantou pece o psychiku než odstraňování rýmy, chřipky sťresu nebo čehokoli, co vlastně chytit ani nechcemem zvu na www.MINDSET-TOUR.cz

RSS

Blog

Psychologie zranění

26. 06. 2020
Psychologie zranění je samostatná kapitola psychologie výkonu a to nejen v rámci sportovní psychologie. Stále větší roli hraje psychologie zranění ve výkonnosti nejen sportovců ale i duševně pracujících v oblasti firemního managementu, obchodu, pedagogiky a dalších oborech, kde je nárůst stresu a psychické zátěže. Psychologie zranění řeší 4 základní fáze: 1) prevenci 2) léčbu 3) návrat nebo 4) recidivu. Obecně lze říci, že psychologie zranění Vám může být užitečná vždy, když musíte nebo chcete řešit vliv psychiky na zdraví nebo na Vaši výkonnost.

Archiv blogu

Reference

ECONOMIA HOSPODÁŘSKÉ NOVINY

ZUZANA HEJNOVÁ ATLETIKA

ROBERT ŠKALOUD TECH-LIT

Rychlý kontakt

Facebook
Twitter
In

Mgr. Jiří Kastner, MBA
+420 603 82 82 42


Klíčová slova mé práce

  • Mentální trénink
  • Psychologie výkonu a úspěchu
  • Vzorce úspěchu
  • Sport, Golf, Trenér
  • Business, Byznys
  • Management
  • Leaderment
  • Leadership

Vzorce úspěchu

  • Jaké hodnoty ovládají Váš život ?
  • Jakým hodnotám věříte?
  • Jaké hodnoty vytváříte a předáváte?
  • Jaké výsledky od sebe očekáváte?

© 2020, JIŘÍ KASTNER – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Podmínky užití | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing

Nahoru ↑